Підписатися на RSS

"Висока місія педагога... -
бути творцем дитячого щастя,
лікарем та цілителем дитячих душ,
щоб в серці людському не оселилися
горе та страждання..."
В. О. Сухомлинський

Реалізація системи виховної роботи школи передбачає роботу педагогічного колективу, яка направлена на удосконалення колективної творчої діяльності дітей з малозабезпечених сімей та дітей, що опинились у складних життєвих обставинах, дітьми девіантної поведінки.
Виховна робота спланована за такими пріоритетними напрямками:
- відродження національної культури;
- органічний зв'язок національного виховання з історією українського народу, його мовою, культурою, народними традиціями;
- правове виховання: формування правової культури, прищеплення поваги до Конституції, державних символів, знання законів України;
- формування здорового способу життя, спрямованого на збереження та зміцнення здоров'я школярів;
- екологічне виховання: формування екологічної культури, почуття відповідальності за природу як за національне багатство, залучення вихованців до активної екологічної діяльності.
Педагогічні працівники реалізують зміст виховання в різноманітних видах і формах діяльності, використовуючи колективні та індивідуальні форми та методи виховання, органічно поєднують всі ланки педагогічного процесу.
Виховну роботу в закладі побудовано за тематичними періодами, в кожному з яких було передбачено проведення класних та загальношкільних заходів із визначеної тематики.
Усі проведені в школі виховні заходи з національно-патріотичного виховання сприяють залученню учнів до скарбів національної культури українського народу, духовному розвитку особистості, вихованню почуття громадянськості. І тому громадянський аспект виховної роботи у школі реалізовується шляхом проведення тематичних виховних годин, бесід, годин спілкування, уроків мужності, присвячених державній символіці, вшануванню пам’яті видатних діячів, письменників, діячів культури.
У шкільній бібліотеці діють постійні тематичні виставки творів присвячених ювілеям видатних українських письменників.
З метою формування патріотичних почуттів та морально-вольових якостей (стійкості, мужності, готовності до подвигу), проводяться заходи:
- змагання з баскетболу та мініфутболу;
- конкурсні програми "Ну-мо, хлопці!", "Маленькі козачата";
- спортивні свята до Дня захисника Вітчизни;
- День Перемоги;
/Files/images/134/SDC18772.JPG /Files/images/134/SDC18769.JPG
/Files/images/23/0000.JPG

- змагання малих Олімпійських ігор;

/Files/images/gruden_2014/20141217144150.jpg


- день цивільного захисту;
/Files/images/23/SDC10002.JPG /Files/images/23/SDC10036.JPG

- День пам'яті жертв Крут;
- Міжнародний день пам'яті Голокосту;
/Files/images/1-1/jovten/20141121084214.jpg

- Міжнародний день визволення в'язнів із фашистських концтаборів;
- День пам'яті жертв політичних репресій.
З метою формування основ естетичної культури, естетичних норм і принципів, переконань і ідеалів, естетичного сприйняття й емоційного відношення до прекрасного, духовного збагачення учнів, розширення їхнього світогляду, проводяться заходи, де учні виявляють свої творчі здібності, таланти, неповторність та оригінальність, безкінечну фантазію - це основне завдання традиційних шкільних конкурсів. Зокрема: -- виставка стіннівок до Дня працівників освіти;
- конкурс малюнків "Мої улюблені тварини" (до дня захисту тварин);
- конкурс малюнків "Золота осінь";
- конкурс малюнків "МЧС - наш порятунок";
- конкурс на кращу листівку-валентинку;
- виготовлення вітальних листівок до 8 Березня;
- конкурс малюнків "Подих весни";
- КТС "Сніжинка";
- конкурс новорічних стіннівок і плакатів.
В цьому напрямку працюють гуртки образотворчого мистецтва, хорового та театрального на високому рівні.
Однією з найважливіших ланок роботи з розвитку естетичних смаків вихованців є шкільна бібліотека (бібліотекар Нікітіна О.В.). Упродовж не одного року в школі проводяться тижні книг, зустрічі з письменниками, співпраця з районною бібліотекою, постійні тематичні виставки, читацькі посиденьки, на високому рівні працює комітет "Живи, книго!". Цікавими та насиченими проходять:
- тижні дитячої книги;
- конкурс малюнків «Ми ці книги прочитали, потім їх намалювали»;
- літературні вікторини «Уважний читач»;
- тематичні лінійки.
Упродовж всього навчального року учні школи залучаються до участі в естетичному оформленні класних та спальних приміщень, їх озеленення.
Педагогічний колектив КЗ "Школа-інтернат 14" використовує всі можливості канікулярного періоду для подорожей, екскурсій, відвідувань театрів.
Налагоджені тісні зв'язки з місцевими закладами культури дали змогу нашим вихованцям відвідати масові заходи в Оперному театрі, Палаці дитячої та юнацької творчості, Театрі юного глядача. Школа співпрацює з волонтерами Червоного Хреста, якими були проведені тренінги, ігрові програми. Майстеркласи з колективно-творчих справ разом зі студентами фізико-математичного факультету ХДГУ ім. Г.С. Сковороди. Упродовж року отримували подарунки від благодійних фондів Харківщини "Милосердие", "Харьковская Христианская Церковь", "Забота".
В закладі налагоджена також робота з екологічного виховання. Варто зазначити що ідеї екологічного світогляду доносяться до кожного учня школи шляхом проведення щотижневих лінійок з екологічного виховання «Екологічний експрес».
З метою забезпечення підростаючого покоління науковими знаннями про взаємозв'язок природи і суспільства, формування розуміння, що природа - першооснова існування, а людина - частина природи, в школі проведені такі заходи:
- трудовий десант;
/Files/images/1-1/jovten/2014916100103.jpg /Files/images/1-1/jovten/2014916100736.jpg
- години спілкування, бесіди за темами: "Здорова природа - здорова людина"!, "Будь вимогливим і ніжним: перед тобою природа!", "Вода - джерело життя", "Про екологію рідного краю", "Скарби природи рідного краю", "В усі пори року прекрасна земля", "Світ природи в народному епосі", година спілкування "Запобігти, врятувати, допомогти", "Хвороби цивілізації", "Здорова планета - здоровий ти";
- виховні заходи: "День Землі";

/Files/images/23/SDC19878.JPG
- загальношкільні лінійки "Всесвітній день водних ресурсів", "Міжнародний день збереження озонового шару", "День птахів"; - шкільні колективно творчі справи "Нагодуй птахів" (виготовлення годівниць учнями 1-9 класів);
/Files/images/gruden_2014/SDC10254.JPG
- природоохоронна акція, виставка композицій "Замість ялинки - зимовий букет".
/Files/images/gruden_2014/20141219142411.jpg /Files/images/gruden_2014/20141219142528.jpg
Уже традиційно в березні та квітні проходить двомісячник "Земна планета" (за окремим планом), упродовж якого постійно проходять трудові десанти, виступи агітбригади.
В школі працює екологічний гурток, члени якого приймають участь в охороні мурашників, очистці природних джерел, підгодівлі зимуючих птахів, сезонних обліках птахів, вони доглядають за шкільним садом, керують проведенням трудових десантів на шкільній території та займаються упорядкуванням та висадкою рослин і квітів на шкільних квітниках. Особлива гордість гуртківців - колекція квітучих кактусів.
Кожного місяця виходить новий випуск шкільної, екологічної газети "OIKOS" що в перекладі з грецької означає (дім, навколишнє середовище).
Педагогічний колектив школи працює над формуванням суспільно-активної особистості учнів шляхом розвитку учнівського самоврядування. Виховання ґрунтується на засадах партнерських стосунків, де панує атмосфера взаємодії та взаєморозуміння. Активізація процесу діяльності учнівського самоврядування здійснюється через організацію змістовного дозвілля життя колективу. Учнівське самоврядування організовується на загальношкільному та класному рівнях. На початку навчального року йде підготовка до виборів в Лідери школи та комітети учнівського самоврядування. «Скринька ідей та пропозицій» приймає побажання та думки учнів щодо нової форми управління, її назви, структури керівних органів, прав та обов’язків.
Лідер школи обирається учнями та педагогами на основі загального вільного і прямого виборчого права шляхом голосування строком на 1 навчальний рік. Право на висування кандидата має кожен класний колектив. Кожен кандидат представляє свою програму.
Учнівське самоврядування складається з 10 комітетів. Кожен комітет має свого педагога-куратора.
Упродовж року проводяться засідання учнівського самоврядування, засідання комісій (за розробленими планами). Постійно оновлюється інформація на шкільному стенді «Сузір’я».
Колектив школи підтримує зв'язок з батьківською громадськістю. Упродовж року працює батьківський лекторій. На батьківських зборах, засіданнях батьківського комітету та індивідуальних зустрічах обговорюються основні напрямки з виховання, питання збереження та зміцнення здоров’я, профілактики шкідливих звичок, попередження дитячого травматизму. Адміністрація школи та вихователі проводять роботу з батьками щодо збереження життя і здоров’я дітей.
Батьки запрошуються на класні та загальношкільні виховні заходи, допомагають в ремонті класних та спальних приміщень.
Здоров’я – одне з основних джерел радості, щасливого повноцінного життя . І це розуміє весь педагогічний колектив.
Робота з формування здорового способу життя та профілактики шкідливих звичок базується на популяризації здорового способу життя, максимальному залученні дітей до занять фізкультурою, спортом та проводиться спільно з учителями, медпрацівниками, вихователями.
Формування здоров’язберігаючого середовища в закладі розпочинаємо з аналізу рівня здоров’я й способу життя школярів (складається моніторинг фізичного розвитку і здоров’я учнів).

Моніторинг фізичного розвитку і здоров’я учнів КЗ «Школа-інтернат № 14»

Нозологічні одиниці Кількість дітей, які перебувають на диспансерному обліку (% від загальної кількості дітей).
2013/2014 н.р 2014/2015 н.р 2015/2016 н.р.
Захворювання ЖКТ - - 6 (5%) - 3 (2%) 4 (2%)
Захворювання нирок та сечостатевої системи 7 (5%) 7 (6%) 4 (3%) 4 (3%) 12 (8%) 4 (3%)
Захворювання серцево-судинної системи 11 (8%) 10 (8 %) 13 (11%) 12 (10%) 18 (12%) 13 (10%)
Захворювання ЛОР органів 23 (17%) 19 (15%) 4 (3%) 3 (2,4%) 6 (4%) 2 (1%)
Ендокринні захворювання 7 (5%) 7 (6%) 7 (6%) 3 (2,4%) 1 (1%) 2 (1%)
Захворювання органів зору 17 (13%) 23 (19%) 26 (22%) 24 (19%) 13 (9%) 7 (5%)
Дефекти опорно-рухового апарату 11 (8%) 3 (2%) 3 (2%) 7 (6%) 6 (4%) 6 (4%)
Хвороби нервової системи 17 (13%) 20 (16%) 22 (18%) 15 (12%) 12 (13%) 10 (7%)
Порушення поведінки - - - - 2 (1%) -
Природжені аномалії 1 (0,7%) - 1 (1%) - 1 (1 %) -
Інваліди дитинства - - - - 1 (1%) -
Результати медико-психологічної діагностики учнів та моніторингу розглядаємо на робочих нарадах педагогічного колективу, батьківських зборах, складаємо рекомендації для учнів, батьків, учителів. Виходячи з цього, визначаємо основні напрямки роботи:
- створення безпечного освітнього середовища;
- дотримання режиму дня;
- валеологічне навчання та виховання дітей і батьків;
- удосконалення норм фізичного виховання та підвищення рухової активності учнів;
- профілактика хвороб і корекційні заходи;
- превентивне виховання (запобігання шкідливим звичкам, так як діти копіюють поведінку та звички своїх батьків);
- навчання повноцінному і правильному харчуванню.
Поряд з фізичними, психічними, духовними складовими здоров'я велику увагу педагогічний колектив приділяє соціальному здоров'ю дітей - соціальні проблеми та інтереси, етика родинних зв'язків, соціальне забезпечення життєво важливих потреб, право і здоров'я, шкідливий вплив наркотичних речовин, запобігання хворобам що передаються статевим шляхом, формування потреби вести здоровий спосіб життя.
У школі проводяться заходи щодо соціального захисту учнів та виконання закону України "Про охорону дитинства" це:
- встановлення соціально-педагогічного патронажу над дітьми, що опинилися в складних життєвих обставинах;
- вивчення житлово-матеріальних умов та морально-психологічного клімату кожної сім'ї (вихователем складаються акти відвідування учнів вдома, якщо діти проживають у жахливих умовах складається акт повторної перевірки. Батьки викликаються на Раду школи);
- надання психологічної допомоги учням та їх батькам;
- працевлаштування дітей на подальше навчання після закінчення 8-9 класів;
- медичний огляд дітей, проведення діагностики фізичного розвитку дітей, функціональних можливостей їх організму.
Розділ "Охорона та зміцнення здоров'я" реалізує основні напрямки діяльності:
· диспансеризація учнів;
· діагностика;
· консультації;
· профілактика;
· формування санітарно-гігієнічних навичок;
· забезпечення рухової активності;
· моніторинг стану здоров'я, ведення листків здоров'я.
Розділ річного плану "Заходи щодо формування гігієнічних навичок та засад здорового способу життя" включає в себе такі заходи як:
1. Створення куточків гігієни.
2. Лекції для учнів ( медичними працівниками школи):
- "Гігієна навчальних занять у школі";
- "Профілактика інфекційних та простудних захворювань";
- "Профілактика отруєнь хімічними препаратами. Поводження з ліками";
- "Профілактичне заняття" (мікроорганізми, сира вода, немиті овочі та фрукти) та інші.
3. Відкриті години спілкування вихователями:
- "Хочу і можу бути здоровим";
- "Подорож до країни здоров'я";
- "Хорошее здоровье прибавляет жизни к годам;
- "Донор - спасательный круг;
- "Вибери життя";
- "Смійся на здоров'я, усмішка та гарний настрій".
4. Такі заходи як:
- Місячник дорожнього руху;
- Місячник пожежної безпеки;
- Місячник "Здоров'я в твоїх руках";
- День боротьби з палінням;
- Всесвітній день здоров'я;
- перегляд відеофільмів "Вплив нікотину, алкоголю та наркотичних речовин на організм людини;
- Всесвітній та Всеукраїнський день боротьби із захворюванням на туберкульоз;
- тиждень основ безпеки руху;
- день ЦЗ.
Школа співпрацює з фондом спасіння дітей і підлітків України від наркоманії. В рамках співпраці проводяться бесіди:
- "Тютюнова спокуса";
- "СНІД - людство під знаком біди";
- "Наркоманія - дорога в бездну";
- "Правда та брехня про пиятство".
"Фізкультурно-оздоровча та спортивно - масова робота" включає в себе:
- Організацію проведення спортивних заходів та роботу спортивних секцій (баскетбол, футбол, акробатика, настільний теніс, волейбол, шахи);
- Організацію та проведення Дня здоров'я;
- Організацію змістовного дозвілля у канікулярний період;
- Організацію роботи Комітету шкільного парламенту "Час" (рухливі ігри на свіжому повітрі, ігрові перерви).
Піцд керівництвом учителя фізкультури Бондаренко М.В. діти займаються таким видом спорту, як гольф. В 2015 році команда школи-інтернату № 14 стала призером серед шкіл м. Харкова.
Щорічне медичне обслуговування учнів організовується лікарем школи відповідно до нормативно-правової бази. Згідно з річним планом школи в жовтні та квітні спеціалістами поліклініки №12 проводиться поглиблений медичний огляд учнів.
Результати комплексної діагностики учнів знаходять своє відображення в паспорті здоров'я дитини, який дає повну й чітку інформацію про фізичний розвиток та функціональні розлади організму дитини.
Відповідно до результатів медичного огляду та на підставі довідок лікарняної установи оформляються Листки здоров'я, які знаходяться в журналах обліку навчальних занять, та здійснюється розподіл учнів на групи для занять фізичною культурою.
Інформація про стан здоров'я дітей доводиться до відома батьків на батьківських зборах.
У школі налагоджена профорієнтаційна робота з учнями 8-9 класів. Оволодіваючи початковими елементами культури виробництва, діти знайомляться з вимогами раціональної навчальної роботи, вчаться дотримуватися правил безпеки праці. Щодо розширення знань про професії в школі створено куточок профорієнтації, в якому висвітлюється інформація про навчальні заклади міста, про шляхи й можливості працевлаштування.
З метою активізації профорієнтаційної роботи з учнями, сприяння їх свідомого вибору та на виконання Положення про профорієнтацію молоді, в закладі проводиться місячник профорієнтації, лекції, бесіди, години спілкування "Факти і міфи вибору професії". Організована виставка в шкільній бібліотеці "Скільки професій - стільки доріг".
В цьому році четверо випускників нашого закладу продовжили навчання в ВНЗ І-ІІ рівня акредитації.
Щороку в червні на базі закладу працює дитячий заклад праці та відпочинку "Дружба"для дітей із малозабезпечених сімей.
Кiлькiсть переглядiв: 6